Under de senaste veckorna har det varit fullt upp med att få allting fixat och klart inför rallyt. Det är inte bara till att fixa en bil och sen är det tuta och köra utan det är mycket förberedelser innan. Eftersom det också är första gpången som vi deltar i en sådan här tävling så måste vi ju gå ifrån scratch och då tar allt mycket längre tid. Man måste fixa fram licenser, FIVA papper som intygar att bilen klassas som veteranbil,trippmätare och andra grejer som måste finnas i bilen under tävlingen, egna bilmekaniker m m och framförallt sponsorer. Nu under lågkonjunktur och finanskris så har vi fått kämpa extra mycket med att hitta företag som vill gå in med pengar men efter många om och men så fick vi med oss sju guldföretag. ICA Maxi på Bergvik i karlstad, MrCap, Värmlands trafikcenter, bythjul.com, Dina försäkringar i Brunskog, Sunne Brunnsborrning AB och vår huvudsponsor Turessons bil och rep i Årjäng. Så utan sponsorer hade vi inte kunnat genomföra rallyt. Och alla de har nu fått fina dekaler på vår pärla.
Vi har även spelat in ett reportage nu tidigare i veckan som blev jättelyckad och vi fick bra respons ifrån tittare. Även fast vi båda arbetar som reportrar så är vi eniga om att det kändes lite konstigt att se sig själv mer framför kameran. Men vi hade otroligt kul!
Under processen har vi även fått äran att träffa några kända namn inom rallybranschen. Arne Johansson (som konstruerade superspecial sträckan)Hans Sundelius (fd rallyförare) och Åke Gustavsson (mästare i regularity och driver ett porscheteam i historic rally)
Arne försedde oss med en trippmätare, Åke hjälpte oss att sätta den på plats och Hans kalibrerade den.
Så nu ska vi ut och köra gärnet!
0 kommentarer:
Skicka en kommentar